Kirjakaupassa työskennellyt kirjailija on kerännyt omituisia kysymyksiä, joita asiakkaat ovat esittäneet. Monet kysymyksistä ovat tuttuja myös kirjastossa työskentelevälle ja aiheuttivat naurun rätkätystä ainakin allekirjoittaneessa. Esimerkiksi tämä ikiklassikko:
Asiakas: Luin erään kirjan 60-luvulla. En muista kirjailijaa enkä kirjan nimeä. Mutta kirja oli vihreä ja se sai minut nauramaan. Tiedättekö, mistä kirjasta puhun?
Vaikka kirjassa hieman naureskellaankin asiakkaiden kustannuksella, perusasenne on kuitenkin positiivinen. Pidin myös kirjan hauskasta piirroskuvituksesta. Juttujen hauskuus ehkä hieman laimenee loppua kohti, mutta suosittelen kirjaa siitä huolimatta erittäin lämpimästi vertaistueksi kaikille kirja-alalla työskenteleville asiakaspalvelijoille.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti